סיפורים מהבית>
חדשות ואירועים
הילדים והחיות בכפר גלים
"שרגא" הברווז שלנו עבר לפינת החי בכפר גלים, שם הדס, המטפלת בעזרת בע"ח של הבית, חשבה שיהיה לו טוב יותר. כיוון שהילדים התגעגעו ל"שרגא" וגם "שושנה" החולדה ו"לילה" הארנבון היו אמורים "לעבור דירה" לכפר גלים, הדס ניצלה את ההזדמנות, וארגנה לנו אירוח בפינת החי בכפר גלים. כך שליווינו עם הילדים את "שושנה" ולילה" לביתם החדש ונפגשנו גם עם "שרגא", עם חיות אחרות ועם הילדים בניצוחה של שרון ושאר המדריכים המקסימים של כפר גלים. הם אירחו אותנו מאוד יפה, ליטפנו גדיים, האכלנו את העיזים, ליטפנו ארנבונים ואפילו חוטמן ונחש, וכמובן פגשנו ב"שרגא" וחבריו הברווזים. אחרי ארוחת 10 התענגנו על עוגות טעימות שהכינו לכבודנו ואף זכינו לסיבוב על טרקטור, כך שעל הדרך ראינו גם את הרפת, הפרות והעגלים. היה מעולה, להתראות "שרגא", "לילה" ו"שושנה", נחזור לבקר!

הילדים מבקרים בקיבוץ
במסגרת קיטנת הפסח נסענו לפגוש את ילדי הקיבוץ. ילדי כיתות א'-ב' ליוו אותנו אל פינת החי שלהם, יחד הכנו מצות על טאבון ופיסלנו בחימר את "משה בתיבה". משם נסענו לחווה האקולוגית בה ליטפנו גדיים וקיבלנו הסבר כיצד מכינים גבינה מחלב עיזים. הילדים ראו שם טווס, חמור וסוס אך התלהבו במיוחד מהחזירה. חזרנו עייפים אך מרוצים!

הילדים מבקרי הצגות
לא נחים מבילויים בפסח. הילדים לא הספיקו להתאושש מהביקור בבוקר בקיבוץ וכבר לגדולים היה קבוע "דייט" להצגה. הוזמנו לצפות בחזרה הגנרלית של אחת מהצגות פסטיבל חיפה להצגות ילדים. ההצגה, "ארץ הגרביים האבודים" : "סיפור הרפתקאות על ילד המגיע לארץ קסומה, שכל תושביה הם גרביים (בהפקת תיאטרון הקיבוץ). אורי מרגיש הכי לבד בעולם... הוא יוצא למסע לארץ הגרביים האבודים - המקום אליו מגיעים כל הגרביים שלא חוזרים ממכונת הכביסה. שם הוא פוגש במשפחת הגרביים... ולומד דברים חשובים על עצמו, הגורמים לו להרגיש הרבה יותר אהוב ושייך." (לקוח מתוך האתר של "עכבר העיר"). ישבנו לנו בחברת העיתונאים וילדיהם וספגנו תרבות, וגם ילדי שבתי לוי החוו ביקורת על ההצגה, ולמותר לציין שהיא הייתה חיובית מאוד. כך שאחרי יום עתיר חוויות, לא נותר אלא לאכול ארוחת ערב ולאגור כוחות ליום הבילויים הבא.

באחוזת אבי משכית בלימן
כמידי שנה, הוזמנו להתארח באחוזת אבי משכית בלימן. יצאנו עם המון מצב רוח באוטובוס ללימן. אבי ובנותיו אירחו אותנו מאוד יפה, היה מקסים לראות איך בתו הגדולה אשר התחברה עם אחת הבנות שלנו בביקורנו הקודם, גם הפעם מצאה איתה שפה משותפת. הייתה הפעלה של מיטל - חביבת הילדים, שרקדה ושרה איתם, שיחקה משחקים, חילקה פרסים ואף עשתה קסמים. הילדים התרוצצו וטיילו במרחבים הקסומים, קפצו בטרמפולינה ושיחקו במתקנים. גם צהריים אכלנו שם, אבי עשה לנו נקניקיות בלחמניות. היה לנו כל כך כיף, שבדרך חזרה הילדים פשוט "שמו ראש" כדי לאגור כוחות להמשך היום.

הילדים פוגשים חיות
יש בבית שבתי לוי לא מעט ילדים קטנים, אשר, בין השאר, לומדים להבחין בין סוס לפרה, ולרבים מהם אנחנו בכלל עורכים היכרות ראשונה עם עולם החי: אם באמצעות משחק בחיות צעצוע, משחק התאמה של חיות לביתן, לוטו, כניסה פרטנית של ילדים לפינת החי של הבית, כניסה של מטפלות פינת החי עם החיות לגנים ועוד... אך מה טוב מראה עיניים כדי להשלים את ההיכרות. חגגנו עם כל עם ישראל את היום הראשון של חול המועד בגן החיות הלימודי אשר בגן האם. אחרי ארוחת בוקר מזינה, הצטיידנו במצות עם שוקולד וחטיפים ויצאנו לדרך. ראינו קופים, תוכים, דובים, אריות וטיגריסים ועוד שלל חיות נוספות... בסופו של יום הילדים נהנו מאוד - וזה מה שחשוב!